Selamat Makan!! - Reisverslag uit Pangandang, Indonesië van Julian Martinez - WaarBenJij.nu Selamat Makan!! - Reisverslag uit Pangandang, Indonesië van Julian Martinez - WaarBenJij.nu

Selamat Makan!!

Blijf op de hoogte en volg Julian

12 December 2014 | Indonesië, Pangandang

Joehoe lieve luitjes!!

Eindelijk uitgevogeld hoe dit werkt en de zin gevonden om met m'n worsten vingers dit stukkie update te typen op Juul z'n telefoon :)

We zitten hier nu ruim twee weken en zoals de meeste reizen bestaan de hoogtepunten van de dag tot nu toe meestal uit eten;;;heeeeeeerlijk!!!! heb jij alweer trek? Zullen we morgen daar eten? Zullen we straks dat eten? Of dat, of allebei? Wat is dat? Hmmmm delicious!!! Hoe maak je dat? En als je een beetje doorhebt bij welke 'warung' (eethuisje/stalletje) je het beste kunt gaan zitten of gewoon een goede tip hebt gekregen, dan is het meestal heerlijk! We proberen alles uit, ik vind het super leuk om alle rare locale dingetjes te kunnen proeven! Vooral ook die verse sambal die ze overal maken, de moederssss zouden er wild van worden!!!
Naast het eten hebben we al heel wat leuke dingen gedaan en gezien, maar zijn we als standaard backpackers toch nog een beetje aan het uitvinden hoe het allemaal werkt hier in Indonesië. Het is voor elk land weer anders en dingen en plekken veranderen ook veel met de jaren. Het is soms een beetje lastig om door zoveel mensen als wandelende portemonnee gezien te worden, dat elk gezellig praatje, gelijk uitmond in een slaatje.. Ik heb al enige ervaring wat dat betreft, maar het komt Juul redelijk rauw op z'n dak. Het grote verschil tussen de warme en gastvrije mensen in zuid amerika en de meestal vriendelijke, maar calculerende aziaat... Naar mijn idee zal het wel iets minder worden, als we wat meer off track gaan.
We zijn tot nu toe gestart in Jakarta, waar we drie nachten in een super mooi en relaxed Arti Farti hotel hebben gelogeerd. Haha en ons eerste uitstapje duurde ongeveer een half uur, omdat Sophietje geen idee had van de moslim cultuur in de binnenstad en dus in een zeer korte broek de deur uitwandelde. Met gevolg dat Juul bijna met 3000 moslims op de vuist wilde ; )
Maar goed, dat was lekker snel geleerd, lange broek, lange mouwen... Ik zag mezelf alweer met melkflessen terug naar Nederland gaan!!! Maar gelukkig is het aan de kust iets minder erg, pfoeeeee. Ik heb echter nog niet zonder t-shirt gezwommen...
Na Jakarta hebben we een 12 uur lange doodsrit gemaakt naar Batu Karas, goed om te surfen voor beginnerssss, het was helaas zo plat als een pannenkoek. Een rustig relaxed ingeslapen mooi strandplekje met wat lieve mensjes. Dit is ook tevens de eerste plek, waar we er achter kwamen dat er bijna geen Indonesische mensen zijn die kunnen zwemmen! Juul heeft een jongetje uit het water gered wat bijna verdronken was en niemand deed iets!
Daarna door naar Pangandaran, waar we nu zitten. Dit is een veelzijdig stadje aan de zee, waar de golven elke dag ietsje beter worden... Juul z'n gezicht gaat steeds blijer staan, volgens mij vooral als ik intens lig te ploeteren in de golven, als een walrusje op m'n plank ; )
Pangandaran ligt aan een klein National Park en de hertjes, aapjes en pauwen lopen gewoon door de straten van het stadje een beetje uit de vuilnis te eten.. Het park hebben we overgeslagen, maar de nabijgelegen grotten, watervallen en stroomversnellingen bij de green canjon waren super leuk. Ook de weg er naartoe!!!! Op kleine zandweggetjes door eindeloze rijstevelden en door kleine dorpjes heerlijk!!! Een van de leukste dingen tot nu toe : )
Onze volgende bestemming wordt yogjakarta met de Burubudur en daarna gaan we zo snel mogelijk Java ontvluchten ivm met de plaatselijk vakantie die hier de 20e begint!

Lieve mensen we houden jullie op de hoogte!

Hele dikke kussen

Ju ju & Sopie

• 12 December 2014 - 15:22

Anousch:

Sambal meeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

XXX

• 16 December 2014 - 08:28

Anne:

Klinkt heerlijk allemaal Fie en Juul!!
    Geniet van alles en doe de groeten aan Heli ;-)