Gelukkig Kerstfeest allemaal! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Julian Martinez - WaarBenJij.nu Gelukkig Kerstfeest allemaal! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Julian Martinez - WaarBenJij.nu

Gelukkig Kerstfeest allemaal!

Blijf op de hoogte en volg Julian

24 December 2014 | Indonesië, Kuta

Zo zo, voor het eerst een echte computer gevonden, voor het nodige typplezier : )

T'is lekker warm hier in dit internetbarrel aan de weg, de zweetdruppels vallen op mn stickie toetsenbord...

We hebben vandaag besloten een dagje helemaal niksss te gaan doen, niks sporty surfy, niks cultureels, niks uren op een scooterd, pfoehhhh...

Dus Juul heeft me vanmorgn afgegooid bij de beautysalon voor een pedicure, waarvan het belangrijkste onderdeel was een lakkie op mn teennagels, want voor nagelak is er natuurlijk geen plek in onze super highteck superlight backpack ; )
Ik werd geholpen door een heel lief meisje, wat totaal geen idee had van pedicure en al helemaal geen idee had wat ze met die rare nagels van mij aanmoest, dus heb uiteindelijk lekker zitten kletsen en zelf mn nagels zitten knippen en vijlen en heb toen maar gevraagd of ze ook voeten kon masseren.. Dat was een beter idee... ik zit nu totaal ontspannen met een koud colaatje te bedenken wat er in de tussentijd al weer allemaal gebeurd is...

Alweer anderhalve week geleden zouden we bijna naar Yogja gaan, wat een dagje in de vertraging is gelopen,aangezien Sophietje de verkeerde treinkaartjes had geboekt! Niet geheel mijn eigen fout, maar jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik dat bijna een week aan heb moeten horen en dat je ook niks aan mij over kan laten en dat ie 't allemaal beter zelf kan regelen... tu tu tu ta ta ta....
Heb meneer dus volledig gelijk gegeven en gezegd dat ik totaal niet geschikt ben om dit soort grote verantwoordlijke dingen te regelen en ben daar dus nu ook heeeeerlijk van af!!! Ha Ha!! Mission Completed : )

Jogja hebben we dus vervolgens in een sneltreinvaart gedaan, want ons ticket naar Lombok stond al geboekt voor de volgende dag.
Het enige noemenswaardige wat we van Jogja hebben meegekregen is dus de Borobudur, wat ook zeker de moeite waard was. We zijn om 4 uur 's ochtends opgestaan om de Borobudur bij het eerste ochtendlicht te mogen bewonderen vanaf een nabij gelegen heuvel. De weg naarboven was opzich al een avontuur in de modder met onze flipflops, (Heli bij deze dus, mocht je het zelfde plan hebben en een soort van trekkingschoenen bij je hebben....)
Juul heeft deze dag volgens mij meer genoten van Sophie die zichzelf staande probeerde te houden de weg naar boven en naar beneden dan van die hele bororbudur : ) Ik hoop dat het lukt om vandaag de fotootjes bij tevoegen, want het was wel een prachtig uitzicht!!
De Borobudur zelf was ook indrukwekkend, vooral als je bedenkt hoe ze dat hele ding zoveel honderden jaar later weer ontdekt hebben en beetje bij beetje uitgegraven hebben. Vervolgens een hele nieuwe fundering hebben gegeven en weer steen voor steen schoongemaakt en opgebouwd.. We hadden in Jogja een super sfeervol guesthouse met een heerlijk fris zwembad, waarin ik (Juul houdt niet van zwembaden) nog net een duik heb kunnen nemen voordat we naar Lombok doorvlogen.. Hmmmm

We hadden een redelijk nieuw vliegtuigje, wat Juul enigszins gerust stelde... de vlucht heeft echter alsnog een klein hartritme stoornisje veroorzaakt.. Heftige turbulentie en vrije val gevoel blijft doodsangsten te wegen brengen. Zo ook bij onze oude buurvrouw in het vliegtuig, die in een soort mini Koran naar Allahh zat te bidden en ons de hele weg zo link en smerig heeft aangekeken, alsof ze er van overtuigd was dat wij, de westerse niet in Allahh gelovende Duivels de schuld waren van deze situatie, ha ha ha...

We kwamen 's avonds laat aan in Lombok en het was nog een hele klus om een beetje fris betaalbaar onderkomen te vinden in Kuta. We hebben iets gevonden wat we na twee dagen ook weer hebben ingeruild, voor een mooi plekje rustig tegen een berg, met een zwembad waar je helaas niet in kan zwemmen.. Maar voor de rest ligt het wel lekker net buiten het centrum en zijn we met onze scooterd lekker alles aan het verkennen.
Ze hebben hier prachtige strandjes en superplekjes om te surfen, ook met veilige zandstrandjes voor mij ; )
Juul is verliefdgeworden op een golf, die hij helaas al een paar dagen niet meer kan besnurfen, omdat hij z'n voet bezeert heeft aan de vin van z'n surfplank. Hij heeft antibiotica en mag het water niet in, heel zielig...
Voor mij ook niet echt ideaal, een gewonde man die niet stil kan zitten...; )

Veel toeren met de scooter dus de afgelopen dagen, waar mijn man gelukkig heel goed in is! Ik voel me super veilig bij Juul achterop : )
Hij rijdt zoooo goed links, dat ik me een beetje zorgen maak, voor als we straks weer terug in Nederland zijn..

Eergister hebben we een leuk dagje gehad, we zijn beland bij hele lieve mensjes in een dorpje waar alle dames druk bezig zijn met het maken van prachtige sarongs. Traditioneel weven van sarongs is heeeel hard werk!! Poehhhh, respect voor deze dames! We hebben natuurlijk een mooie uitgezocht en lekker zitten chillen met de familie daar. Lekker Nasi campurtjeee..

We waren blij met het eten in het dorpje daar, want hier in Kuta is alles ingesteld op toeristen.. Vooral op ordinaire Aussi's, die alleen maar Pizza, Pasta en Steak willen! Het is hier verdomde moeilijk een lekker bordje Indonesisch te scoren en al het eten is 5 keer zo duur als elders.

Gister hadden we ook grote plannen voor een nieuwe scooter tour, wat echter allemaal in het water liep doordat we twee keer een lekker band hebben gekregen. Opzich ook wel weer een avontuur met de locals met hun ducktape manieren en toeristen afzetmethoden...

Vooral de afgelopen weken veel geleerd hier over 'Pelan Palan' alles rustig aan, denk vooral niet dat het zin heeft om je druk te maken... Gewoon goooo with te flowww, acceptatie is the keyword. Kortom mijn mindfulness wordt hier goed beoefend : )

Pa, jou motto wordt hier met de pollepel ingegoten, al voordat ze kunnen lopen...

Liefjessss!! Geniet van de kerstdagen!!!

X van ons!

• 26 December 2014 - 11:15

Yalta:

Lieverd, heerlijk om te lezen wat jullie allemaal aan het doen zijn! Liefs yalta

• 27 December 2014 - 21:50

Gonnie:

He fie war gezellig zeg zo'n reisverslag? Dus toch op Bali beland?geland moet ik zeggen

• 03 Januari 2015 - 03:20

Sophie:

Kuta Lombok, had ik het over, dat is een heeeeel ander soort kuta, dan kuta bali : )
    Maar ja idd we zijn alsnog een aanral dagen geleden op kuta Bali beland, waar we heel snel zijn gevlucht, maar in de buurt moeten blijven ivm het ziekenhuis..

• 12 Januari 2015 - 23:09

Nicolette:

Lieverds.,wat een heerlijk reisverhalen!!fijn dat jullie zo genieten....ga zo door,en blijf gezond xxx Nic