BIMC 'Your Home Away From Home' - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Julian Martinez - WaarBenJij.nu BIMC 'Your Home Away From Home' - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Julian Martinez - WaarBenJij.nu

BIMC 'Your Home Away From Home'

Blijf op de hoogte en volg Julian

17 Januari 2015 | Indonesië, Nusa Lembongan

Hallo lieve vrienden en familia!!!

Ik heb weer een klein typhokkie kunnen vinden, deze keer met airco, Yesss!

KUTA, LOMBOK

Ik weet m'n god niet waar ik moet beginnen, er is alweer zoveel gebeurd.
De laatste keer dat ik schreef zaten we op Lombok, dat is ongeveer drie weken terug, net voor kerst. We hebben daar ook de kerstdagen doorgebracht en ja luitjes,,,,, wat ik dacht dat nooooit zou gebeuren; we misten die gestresste kerstschizzle toch een beetje : )
We lagen daar een beetje op bed, naar HBO kerstfilms te kijken en dachten... boehoeee iedereen is zich nu druk aan het maken over de rosbief en het korstje op truffelaardappelpureeeee!! En wat hebben wij?? Een stelletje rare moslims die voor de vorm drie kerstballen in een palmboom hangen en er wordt hier helemaal niks gevierd... Toen hebben we ons op het laatste moment zo kerstig mogelijk gemaakt en zijn we eropuit gegaan om een stukje kerstfeeling te vinden... We zijn terecht gekomen bij het duurtste meest westerse loungerestaurant in Kuta, Lombok en daar werden we ontvangen door een Franse homo op z'n kerstbest, super trots op zijn (groen met blauwe) kerstversiering en uitgebreide veels te dure kerstmenu. Het was 21.00 uur toen we binnen kwamen en er zaten twee tafels en de 30 andere tafels stonden alllemaal gereserveerd met prachtig linnen en er kwam niemand anders meer de hele avond... Desondanks hebben we er een feestje van gemaakt, we hebben Gin Tonics en wijn gedronken en hebben gedanst op Barry White onder het genot van veel kaarslicht en een uitzicht over de hele Noordelijke kust van Lombok.... Live is good : )

En toch knaagde er nog steeds het gevoel dat we een feestje gemist hadden en na al de verhalen die we ondertussen meegekregen hadden van andere reisigers:
'Bali is Amaaaazing, the people OMG soooo Nice, everything is sooooo beautifulll, the Surf is perfect!!'
dachten we dat we dat feestje misschien toch wel op bali zouden kunnen vinden...

Voor 3/4 daagjes ofzo.. even oud en nieuw aftoppen met een goed feesie!! Nouja zoals velen van jullie waarschijnlijk al weten, dat liep toch niet helemaal zoals we gepland hadden...

Onderweg op de ferry naar Bali, begon ik steeds meer pijn te krijgen in mijn zij en toen we aankwamen was ons al betaalde transport ons vergeten mee te nemen, wat resulteerde in lang wachten, veel telefoontjes, ruzie met Indo's, last moment cheapie vieze kamer, waar de pijnen gedurende de nacht nog erger werden...je weet wel, iedereen herkend het gevoel van dit soort momenten wel; 'Ik wil m'n mama, ik wil naar m'n eigen bed... boehoeee...waarom nu!!'

KUTA, BALI

Naja volgende dag naar Kuta op Bali, Hel op aarde! Wat ik vertelde over Kuta lombok neem ik terug, dat is niks vergeleken met wat er zich op deze plek afspeelt (rond de feestdagen). Dronken, kruipende, vechtende, schreewende, vol getatoeerde Aussis, vol, vol, vol... Want massage?? Do you want seks? You want Drugggssss, cocaine, LSD, blowwwwjobb???
Ze blijven je proberen te beroven, terwijl je al aangeeft dat je door hebt dat ze je willen beroven.. ha ha ha... Benidorm en Albufera zijn er super onschuldig bij : )

Maar elk nadeel heb z'n voordeel, zullen we maar weer zeggen, want in dit episch centrum van narigheid bevindt zich de beste kliniek van heeeeel Indonesie, het BIMC, 'Our Home Away From Home'.
Het werden twee weken vol met bloed, urine, echo en ct-scan onderzoeken, op en af naar het ziekenhuis, soms meerdere keren per dag. Juul en Anouschka hebben samen iedereen en alles gebeld en geregeld, SOS hulplijnen, second opinions, Indo's achter hun broek aangezeten en Juul heeel veel uren zijn meisje heen en weer brengen op de scooterd.. Echt super lief!
Ook zijn we ongeveer een uur voor het nieuwe jaar (toen zaten we nog in de kliniek) gevlucht naar een andere plaats buiten Kuta, naar Canggu, nog semi in de buurt van de kliniek.

Belangrijste resultaten onderzoek: Galblaas ontsteking en een verwaarloosde blaas/urineweg ontsteking ivm resistentie bij diverse antibiotica
Vandaag kunnen ze aan het resultaat van m'n laatste urinekweek checken of de infectie echt helemaal over is. Maar dat moet ik nog horen.

Ennn, als Kers op onze BIMC Strippenkaart heeft Juul en aantal dagen geleden zijn scheenbeen in z'n NIEUWEEEEE surboard gegroeft en heeft 4 hechtingen gekregen en de surfboard moest ge 'Ge Ding Repared' worden.. Ahhh mijn man met sterke schenen!!! GELUKKIG heeft Juul super goede waterdichte pleisters gekregen, waardoor hij nu op dit moment lekker wel kan surfen, wat hij nu dus ook aan het doen is : )

(Ik ga ff een soepie eten, schrijf straks of morgen verder. Fotootjes kunnen sowieso pas later, want die staan voor het grootste gedeelte op Juul z'n Phone x )

CANGGU, BALI

Als verwennerij omdat ik een beetje ziek was en omdat het oud en nieuw was, heeft Juul in Canggu een luxe appartement voor ons geboekt, waar we om 23.45 arriveerden. Het appartement keek uit over de rijstenvelden en nu in het donker, hadden we een prachtig uitzicht op het vuurwerk...
We zijn daarna nog even wezen kijken bij 'The old man' het feestje om de hoek en daar was het echt super leuk! Ik vond het echt heel jammer dat ik me niet zo lekker voelde en dat ik niet mocht drinken, want het feest barste uit z'n voegen en er waren alleen maar leuke mensen. Allemaal hipsters, een soort grote markt, maar dan met hele frisse mensen die je allemaal niet kent : )
Canggu is sowieso een beetje Home of the hipsters, er zijn allemaal winkeltjes met leuke kleren, hippe koffietentjes en healthy eco-restaurantjes. Ohhh en een Parijse Bakker met croissantjes! Zooooooo A relaxed, die heerlijke geuren... als je geen vet eten mag eten (ivm m'n galblaas). Alles is hier dus bij de hand en als je niet voorzichtig bent vliegt het geld je zakken uit in dit soort plekjes.
We hebben hier ook een leuk stel ontmoet uit Ouddorp, Ted & Rianne. Lekkere nuchtere luitjes met humor, die al vaker in Indonesie waren geweest voor de surf. Dus Ted, heeft ons wat mooie plekjes laten zien en handige tips gegeven en Juul heeft lekker pasta en soep gekookt voor ons vieren.

PADANG PADANG, BALI

We zijn vervolgens naar de Bukit Peninsula gereden, het schiereiland van Bali. Er zijn hier heel veel mooie surfplekken, het zat alleen niet zo mee met de golven, de tijd van het jaar is een beetje ongunstig, wat swell en wind betreft enzo... Wat echt wel heel jammer was, want we hadden zo'n idyllisch plekje gevonden, met de perfechte surfspot voor de deur, waar je zo vanaf je hutje met je surfboard de zee in kon jumpen!
Die huisjes stonden als een soort boomhutjes tegen de klif aangebouwd, een prachtig uitzicht dus en er waren ook aapjes en heeeelee grote hagedissen enzo!!
Aangezien op Bali alles duurder is, zo ook het huren van een surfplank, heeft Juul z'n eerste surfplank gekocht, z'n nieuwe schatje, die in de boomhut de eerste nacht bijna tussen ons in heeft gelegen onder de klamboe : ))

SANUR, BALI

Sanur is een soort Kuta voor bejaarden, niks aan dus. Maar deze plek hebben we uitgekozen om een paar dagen te vertoeven als strategische locatie: tussen alle surfspots in, zo'n 30 a 40 min van het zienkenhuis vandaan en het is de plek waar de boot naar Nusa Lembongang gaat, waar we uiteindelijk ook een paar dagen naartoe wilden en nu ondertussen zitten : )

JUNGUT BATU, NUSA LEMBONGAN

Dit eiland staat bekend om het snorkelen en duiken, maar je kan er ook hier en daar best leuk surfen. Dit eiland pal naast Bali is voor ons dus de ideale locatie om de laate resultaten van het ziekenhuis af te wachten. We hebben gister eerst in de ochtend gesurfd en daarna hebben we de rest van de dag met een lieve vent in zijn bood rond gevaren. We zijn van het ene snorkelplekje naar het andere snorkelplekje gevaren, het was echt zooo fijn!! Heerlijk op de boot, prachtige vissen, koraal, alle kleuren van de regenboog en ik heb ook een hele grote schildpad gezien!!
Op de laatste plek was het ook mogelijk om harpoen te vissen, waarbij Juul als een malle aan de slag is gegaan om ons avond maal bij elkaar te prikken..
En inderdaad mijn Machoooo Man heeft niet gefaald!! We hebben de vis mee naar ons guesthouse genomen, waar we hebben gevraagd of we m mochten grillen daar. Dat mocht, en ze zouden wel even helpen, want dit was een speciale vis die je niet met de huid kon bakken enzo...
Toen Juul vertelde hoe hij zijn vissenklopjacht had uitgevoerd zei de man lachend; 'This is no difficult fish to catch, this is a very slow and friendly fish!!!' Daarna smaakt zo'n visje toch een beetje anders... ; )